sommaren vart är du?

jag vill tacka för regnet som har gett liv i våra förut uttårkade gräsmattor och växter. Tack ♥
men saken är den, det är idag 19 Juni och vi borde ha strålande solsken ute!

Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nån sätter fart
på sommarn och gör lite sommrigt då kommer blommorna snart
jag gör så att blommorna blommar jag gör hela kohagen grön
och nu så har sommaren kommit för jag har just tagit bort snön
jag gör mycket vatten i bäcken sådär så det hoppar och far
jag gör fullt med svalor som flyger och myggor som svalorna tar
jag gör löven nya på träden och små fågelbo här och där
jag gör himlen vacker om kvällen, jag gör den alldeles skär
och smultron det gör jag åt barna för de tycker jag dem kan få
och andra små roliga saker som passar när barnen e små
och jag gör så roliga ställen där barnen kan springa omkring
då blir barna fulla med sommar och bena blir fulla med spring



Ida gör allt för sommaren!  så det så!

lite mer för sommarkänslan man knappt har kvar:

http://www.youtube.com/watch?v=7R2KUHLczP0&feature=related


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0